tilmova

Grodan Greger

Publicerad 2011-02-03 17:21:00 i Alster,


Det var en gång en groda som hette Greger Huss
han älskade sin hemsjö, men ej att åka buss
En dag när det var regnigt, en god idé han fick
han hoppade från pöl till pöl och var så glad det gick
Så hörde han ett läte och höjde upp sin blick
där satt en annan groda, "Jag är Maria Frick"
"Kom du hit och plaska" sa Greger och sken upp
Hon stämde in och hoppa', upp och ner och upp
Pölarna de skvätte och grodorna fick fnatt
de hörde inte bussen och plötsligt sa det "splatt!"
Så låg han där och gnydde, "Håll ut Greger" hon ber
men inget av det hjälpte, ty han hoppa' aldrig mer





Om

Min profilbild

Matilda

Att skriva har alltid varit mitt sätt att handskas med både verklighet och fantasi. Här publicerar jag några av mina texter. Välkommen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela