tilmova

Popstjärna

Publicerad 2013-11-18 21:39:00 i Alster,

En flicka hör en låt på radio och nynnar med
Hon ser en sångerska på tv och fängslas av hennes röst
sångerskan sjunger som en gudinna, hon har hela scenen för sig själv och publiken är hänförd
Och en dröm är född

En flicka står framför spegeln och hårborsten får agera mick
Hon mimar och sjunger och härmar
När jag blir stor ska jag bli sångerska

En flicka älskar musiklektionerna i skolan
hon får sjunga solo på skolavslutningen
och en dröm växer sig starkare

En flicka börjar växa upp och sjunger mest hela tiden
Någon hör henne och vill höra mer
du ska bli sångerska!

En flicka får spela in låtar i en riktig studio
hon får ägna sig åt musik
hon får ge ut egna låtar som spelas på radio

En flicka är fortfarande inte riktigt vuxen men har blivit sångerska
och drömmen är nådd
Någon får upp ögonen för henne
du ska bli sexig!

En flicka börjar hårdträna
hon blir smalare runt midjan och större runt bysten
hon börjar klä av sig kläderna

En flicka turnerar jorden runt
hon ler inte, för munnen är till för något annat
hennes blick är tom och porrig
hon har tunna trådar på kroppen som täcker det allra hemligaste

En flicka har precis blivit vuxen och spelar in musikvideos på löpande band
Hon vresar, juckar, knullar luften
Hon sjunger emellanåt
Hon lär små flickor och pojkar att en kvinna är ingen kvinna - hon är en kropp

Och drömmen är glömd

 

 

 

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Att skriva har alltid varit mitt sätt att handskas med både verklighet och fantasi. Här publicerar jag några av mina texter. Välkommen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela