tilmova

[Ingen titel. Skrivmusik: Sigur Rós - Hoppípolla]

Publicerad 2013-10-01 18:23:00 i Alster,

Han svävade. Lugnt och ljudlöst. Där nere såg han vägarna, åkrarna, bilarna, träden, hundarna och människorna. Hans kropp var tyngdlös. Solen smekte honom i nackhåren. Han tog ett simtag. Kom inte snabbare fram för det, men det kändes rätt. Följde en galopperande häst med blicken. Han vände sig om, blundade. La händerna bakom nacken, höftbrett mellan fötterna. Han log ständigt. Kom att tänka på honom: den blonda kalufsen, de fräkniga kinderna och de stora händerna. Hjärtat slog snabbare, dunkade, rusade, dundrade. Han vände sig om på mage igen, såg ner mot marken. Hur långt är det hem till honom härifrån? Måste dit, måste få känna, smeka, klappa, skratta, le, kramas, kyssas.

Han satte kurs mot hans stuga, och snart såg han de ljusa lockarna långt där nere. Landade i en omfamning. De badade i solljus.

Kommentarer

Postat av: Stina

Publicerad 2013-10-04 10:30:39

Fy farao vad bra du skriver. Vad bra det här var. Jag har saknat dina texter!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Att skriva har alltid varit mitt sätt att handskas med både verklighet och fantasi. Här publicerar jag några av mina texter. Välkommen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela